Åbningstider

Man - tors  ​ 07:30 - 15:30

Fredag   ​07:30 - 15:00

Reklamationer og ofte stillede spørgsmål

Vi håber også vore kunder stoler på os. En reklamation skal altså udbedres uanset om hele fakturaen er betalt eller ej. Da vi er i nær dialog med vore kunder under arbejdets udførelse så har vi også meget sjældent reklamationer efter færdigmelding af arbejdet. Vores kunder kan også trygt reklamere over arbejde der er udført og betalt efter 1 måned eller 3-4-5 år. Vi vurderer ikke kun ud fra reklamationsretten, men i stor grad om det er en berettet reklamation. Vi insisterer på ikke bare lade vore kunder i stikken, hvis vi ikke har udført et ordentligt stykke arbejde. Også selvom der er gået 2,5 år.

​Reklamationer kan være mange ting, men for os er det vigtigt at vore kunder altid føler de bliver taget seriøst. Vi ønsker jo også selv at blive taget seriøs.

Hos os er en reklamation mindst ligeså vigtig som et stykke arbejde der skal udføres, da vi lever af vore kunders tilfredshed og anbefaling.

Typiske spørgsmål ved reklamationer kan være:

Fejl på faktura/pris:

Prisen: materialer eller timer stemmer ikke overens med det forventede.

Vi begår desværre fejl en gang imellem, derfor mener vi også det er godt for forbrugerne at vi

udspecificerer vores forbrugte tid og materialer på timelønsarbejde. Heldigvis er langt de fleste af den slags reklamationer misforståelser. Timerne beregnes fra vi kører til opgaven og til vi har afsluttet den med rapportaflevering. Mange gange skal vi lige en tur forbi en genbrugsstation og læsse affald af, inden vi er færdige med jeres opgave. Den tid er medregnet i det faktiske timeforbrug. ikke kun den tid vi er i jeres bolig.

Materialerne opmåles på stedet og efter følgesedler. Der er spild på nogle ting, såsom rør, kabler grus/cement m.m. derfor vil der ikke stå f.eks. 0,75m ledning på jeres faktura. Vi afregner materialeforbrug hele mål. det kunne være f.eks. vi har forbrugt 0,75m ledning den vil blive faktureret som 1m.

Men da en faktura hos os er igennem 3 hænder inden den afleveres til forbrugeren er der også en gang imellem en risiko for at vi undervejs begår en fejl og skriver 10m ledning istedet for 1m. eller omvendt 1m hvor der skulle stå 10m. Vi prøver dog ihærdigt at undgå den slags ubehagelige fejl. Men er forbrugeren i tvivl tager vi gerne en dialog herom.

Materialepriser:

Vi ved allesammen idag at man kan købe billige varer (også mærkevarer) på internettet.

Hos Schandorff har vi da også erkendt at man ofte kan købe varene billigere på internettet end vi indkøber dem for. Derfor er det også populært for nogle at købe en del af varene der, og så bestille os til at montere det.

Vi tager dog et gebyr for at montere egne varer og det er fordi vi skal erstatte jeres indkøbte produkter hvis vi skader/ødelægger dem. Og hvis vi ikke har leveret dem, har vi heller ikke haft en fortjeneste på varen, og kan derfor tabe mange penge på at montere jeres varer. Nogle tager et gebyr pr. produkt man monterer, andre en højere timepris. hos os tager vi et aftalt gebyr. minimum kr. 500,00

Fordele ved at I selv køber varene:

I får det som ofte billigere.

Ulempen:

I bærer ansvaret for at jeres indkøbte varer passer til det arbejde I vil have udført, ligesom I selv bærer ansvaret for produktet. Det betyder hvis varen er defekt eller ikke passer så skal I betale os for at nedtage varen igen, og selv sørge for at returnere det til den internetbutik hvor I har købt varen.

Fordelen ved at købe varene hos os:

I har alt garantien hos os, det er vores ansvar at alt passer sammen og virker. Hvis vi har monteret det så kommer vi ud til jer og reparerer produktet eller skifter det for jer. Alt sammen for vores regning.

Ulempen:

I betaler en højere pris end hvis I køber det selv på internettet.

Hvorfor køber Schandorff så ikke bare varerne på internettet?

Vi har jo samme problem som forbrugerne, Hvis vi indkøber varene på internettet og måske sparer 10-20-30% så skal vi købe det kontant hos internetbutikken, vi skal sende varene retur til butikken og vente på at få en ny reservedel, til stor ulempe for vores kunder. Vi ville stadig sælge varerne dyrere end vi indkøber dem til på nettet. Hos vores grossister kan vi altid hente gode råd, produktvejledninger. Vi kan endda få dem til at åbne (mod merpris) uden for normal åbningstid. Den slags kan man ikke gøre på internettet. Det vil vi gerne betale en merpris for. Og spørgsmålet er, har vi i længden råd til ikke at gøre det?

Fejl og mangler:

Når et menneske arbejder med sine hænder "håndarbejde" så gør vi hos Schandorff et stort arbejde ud af at levere et kvalitetsprodukt. Vi forsøger at sikre vore kunder en god oplevelse hele vejen igennem. Vi efteruddanner os hos Schandorff, og er tilknyttet kvalitetssikring, og garantiordninger. Det kan dog ske at arbejdets kvalitet ikke stemmer overens med det vore kunder forventer, og så skal vi se på arbejdet. Ofte er der en fornuftig forklaring på hvorfor at løsningen er som det er blevet. Og det er håndværk man får udført af et menneske og ikke en comuter/robot der udfører arbejdet med mm nøjagtighed. Men der må aldrig herske tvivl om at selv vores veluddannede svende begår fejl, og de skal rettes til så lidt gene for vore kunder som muligt, og så hurtigt som muligt.

Betaling ved reklamationer:

I dag er alle meget oplyste om alle de svindlere, der snyder os allesammen. Vi hører om flyttemænd der ikke afleverer vores møbler, om byggefirmaer der sjusker med arbejdet, lukker deres forretning og starter en ny op dagen efter. Vi hører også om svindlere der bestiller arbejde og aldrig betaler for alt til sofaer og nye badeværelser.

Hos Schandorff har vi den for nogen "naive" indstilling at vi stoler på vores kunder.

Det meste af vores arbejde yder vi en kredittid på. Det betyder at fra vi har udført et stykke arbejde så går der ofte ca. 5-8 dage inden vi får afsendt en faktura, derudover yder vi ofte 8 dage til at betale i. Skulle der så være en berettet reklamation, burde der også være rigelig tid til at få den udbedret inden betalingsfristen.

Hos os nærer vi stor tillid til at vores kunder betaler for udført arbejde og yder derfor en kredit, vi forventer at vore kunder yder samme tillid til Schandorff og betaler deres faktura til tiden. Også selvom, kunden mener at have en reklamation. Vi ser desværre kunder holde meget store beløb tilbage på f.eks. en manglende liste, eller en defekt flise. Vi får beskeden at jamen vi kan jo ikke være sikker på I kommer hvis vi betaler. Man må aldrig holde flere penge tilbage end manglen. Argumentet er egentligt lidt ejendommeligt, man ville jo aldrig på samme måde kunne insistere på at købe et fjernsyn, slæbe det med hjem afprøve det, og vente på om der skulle komme/være en fejl, og så spadsere tilbage og betale i forretningen. Ligesom vi heller ikke kan købe madvarer i supermarkedet, gå hjem og tilberede dem, for dernæst først at betale efter vi har spist måltidet.

Så skulle der være produktreklamationer, eller fejl ved arbejde vi har udført, så er I altid sikret en hurtig og seriøs behandling, uanset hvor længe siden det er leveret/udført. Vi behandler alle vores kunder med tillid og stor respekt. Vi håber alle vore kunder gør det samme med os, og mener at det er den primære grund til at vi i både op og nedgangstider har haft arbejde i københavn siden 1916.

På snarlig gensyn

Med venlig hilsen

Henri Flex

Lybækgade 6B kl. th.

2300 København S

​​Tlf.: 27 28 39 88

E-mail: kontakt@jaflex.dk 

CVR: 29223564

Åbningstider

Mandag​

​07:30 - 15:30

Tirsdag

​07:30 - 15:30

Onsdag

​07:30 - 15:30

Torsdag

​07:30 - 15:30

Fredag

​07:30 - 15:00